Wielkanocna Zbiórka Banków Żywności z Carrefour Polska

Wielkanocna Zbiórka Banków Żywności z Carrefour Polska

Carrefour Polska przyłącza się do Wielkanocnej Zbiórki Żywności. Już w najbliższy weekend, zarówno hipermarkety, jak i supermarkety sieci Carrefour z całej Polski wezmą udział w akcji przekazywania żywności osobom najbardziej potrzebującym.

Zbiórka odbędzie się między 20 a 22 marca w wybranych 36 sklepach sieci Carrefour. Każdy klient może wesprzeć akcję przez zakup dowolnego produktu i przekazanie go do specjalnie oznakowanych koszy. Wolontariusze Banków Żywności szczególnie polecają przekazywanie produktów o wydłużonym terminie spożycia, takich jak: cukier, słodycze, olej, przetwory i konserwy. Zebrana żywność zostanie przekazana lokalnym organizacjom, które zajmują się przygotowywaniem posiłków dla potrzebujących. O akcji będą przypominać wolontariusze Banków Żywności, którzy chętnie udzielą informacji klientom sklepów na temat trwającej zbiórki.

W wyniku 3 zbiórek żywności w 2014 roku (kwietniowej - Wielkanocnej Zbiórki Żywności, październikowej akcji „Podziel się posiłkiem” i Świątecznej Międzynarodowej Zbiórce Żywności), dzięki hojności klientów Carrefour, udało się zebrać ponad 78 ton żywności.

Tegoroczna Wielkanocna Zbiórka Żywności to kolejna wspólna inicjatywa Banków Żywności i Carrefour Polska. O ścisłej współpracy świadczy przyznanie Polskiej Federacji Banków Żywności w 2014 roku grantu Fundacji Carrefour. Grant finansowy w wysokości 98 837 euro pozwolił na zakup 5 ciężarówek wyposażonych w chłodnie dla Banków Żywności w: Elblągu, Koninie, Chorzowie, Kielcach i Rzeszowie, a także pozwolił na częściowe sfinansowanie takiej ciężarówki dla Banku w Łodzi. Dzięki tym pojazdom dostarczanie świeżej żywności dla osób najbardziej potrzebujących w 6 polskich miastach jest szybsze, tańsze i łatwiejsze.

Współpraca z Bankami Żywności wpisuje się również w realizowaną od lat politykę biznesu odpowiedzialnego społecznie Carrefour Polska. Do jej kluczowych elementów należy program „Stop Marnotrawstwu”, którego celem jest m.in. promowanie postaw proekologicznych oraz zapobieganie marnotrawstwu surowców na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy oraz wśród klientów.


dostarczył infoWire.pl